Las Dunas

När man inte vet in vilken ände man ska börja, kan man
ju börja med att visa basen. Så därför blir det hotelltour idag.

Jag måste rekommendera vårt lägenhetshotell: Las Dunas
Det låg perfekt till, på en återvändsgata. En minuts promenad
till Supermercadon, shopping och Kasbah.
Däremot stördes vi inte av ljud därifrån på nätterna.
Tre minuters promenad ner till stranden ungefär så
det var verkligen mitt i smeten och ändå i lugnet.

Det var fräscht, personalen var trevlig, rummen jättefina,
alla balkonger låg mot vattnet/poolen och det var inga problem
att få tag i solstolar. Wifi nådde ända till rummet så vi kunde
enkelt hålla kontakt med de hemma i Sverige.

Städningen var superb och solen låg på från ca 10 på morgonen
till femtiden på kvällen.

Bild tagen från entrédörren. Ljusinsläppet var underbart!


Köket och vardagsrum i ett. Öppen planlösning är verkligen
bra i vissa lägen. Allt vi behövde fanns på plats. Bara en sån sak
som att porslinet var i färg gjorde det hela roligare.



Badrummet (med badkar och
husdjur) var så himla fint!



Sovrummet var stort och hade bra med garderober så man
fick bort en del grejer. Vi hyrde en safetybox under vår vistelse.
Jag tror det (så här i efterhand) var onödigt, men det är ju bättre
att ta i, än att få ångra sig sen.




Enda minuset (och det var ändå litet) var att poolen inte var uppvärmd
så här i januari månad.

Så.
Det var boendet inifrån.

Ni skulle dock se trädgården!
Den kommer dock en annan dag!


Stora kramdagen var igår och nu är vardagen här, med smågnälliga
barn och en trött mamma.

Det är faktiskt skönt att allt är precis som vanligt!


Kommentarer
Postat av: Liza

Jättefina rum!! Ser hur bra ut som helst!

Skönt att du är hemma igen, gillar ju inte när något av mina barn är borta för länge. Lite kontrollbehov erkännes!!

Febrig och trött idag... snart måste det vända!

Kram fina flickan min!

Postat av: Blomman

välkommen hem! :) och det verkar som att du haft det bra :)

2012-01-23 @ 10:37:59
URL: http://blomkviiist.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

VÄLKOMMEN HEM VÄNNEN !!!

Ni verkar ha haft det hur bra som helst. Mysigt hotell...

U vårt Spanien där värms alla pooler med solvärme...så de flesta är stängda på vinter ! Men vi har hittat ett ställe där vi kan sneaka in...hihi !



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2012-01-23 @ 10:47:52
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Läna

Ååååååh.... Där fick jag för cupcake-bilden... ;)

2012-01-23 @ 14:29:25
Postat av: Annika

Ah, ser ut nästan som rummet vi hade när vi var på Playa Inglés, fint! Jag hade tänkt skriva om 2 utflyktstips där, men då gick det ju inte att kommentera, men ni hade säkert roligt ändå :)

2012-01-23 @ 14:52:40
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Borta bra men hemma bäst brukar gälla i de flesta lägen, i längen iallafall. =)

2012-01-23 @ 21:29:08
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Liza: Det vänder! Det vänder!

Jag lovar hålla mig hemma nu (vilket jag ju faktiskt gör allt som oftast)



Blomman: Jajamänsan! :D Tack så mycket!



Eva: Tack! Vi borde kanske letat efter ett sånt ställe, men det gick ju bra ändå utan varmt vatten. Jag skippade att bada helt enkelt :D Kram!



Läna: Oooooh ja! ;D



Annika: Var bodde ni? Och vad hade du för tips? Bara av ren nyfikenhet alltså :D



Malin: Så sant som det är sagt nickar lite

2012-01-23 @ 23:50:19
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Annika

kommer inte ihåg vad hotellet hette, tyvärr. Däremot var tipsen: Rida kameler i Maspalomas och åka u-båt i Puerto de Mogan. Skithäftigt båda grejerna :)

2012-01-24 @ 09:29:22
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback