Är det bara i vår familj det är så här?

StorA kommer och lägger sig i min famn.
Tänk dig en femåring som ligger som en bebis.
Och snyftgnäller.
Han har ont i naglarna säger han.
 
Jag: Då måste du sluta bita på naglarna...
StorA (snyftgnällande dramatiskt): Jag kaaaaaan inte!
Jag: Det är bara du som kan sluta. Jag kan inte hjälpa dig.
Maken (lägger sig i): Vi får väl he lim på dina händer
StorA (börjar gnällgråta och blir upprörd): Nä då fastnar mina tänder!!!!
 
 
Fem minuter senare yttras orden:
"Förlåt för att jag kastade min prutt i ditt ansikte".
 
 Från Maken. Till (en inte så glad) StorA.
 
 
Ibland känns det som jag är den enda vuxna i det här hushållet....
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Fast oss "här utanför" roar verkligen det där barnasinnet du har i din närhet upp! ;)
Jag är glad att du är så generös och delar med dig!!!

Svar: Generös eller ett rop på hjälp?! Skämt å sido, vi har i alla fall inte tråkigt hemma hos oss. Så mycket kan jag säga.... :D
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback