Regnet skapar oväntad nostalgikänsla

Jag är nyss inkommen efter en improviserad utestund med barnen.

Jag har glömt regnkläderna på dagis, så det blev att köra efter devisen "man tager vad man haver". I omatchade, och i vissa fall, för små kläder begav vi oss ut. Barnen var lyckliga och jag härdade ut.

Nu sitter jag i soffan och kommer på mig själv med att längta efter den varma chokladen med tillhörande limpsmörgås som mamma alltid serverade efter matcher/ träningar som genomförts i regnigt väder. Det, mina vänner, var gott på alla sätt och vis!


Kommentarer
Postat av: Annika

tänk att jag har samma minnen från när jag var liten, alltså varm choklad och limpsmörgås när man var frusen. Gärna med falukorv på :) Hoppas grabbarna hade kul i regnet.

Postat av: Malin B

Varma chokladen är väl ändå en tradition väl värd att föra vidare!!!

Man tager vad man haver är alltid rätt. =)

2012-06-03 @ 16:39:03
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback