StorA:s "nya" rum

Inför IKEA-resan hade jag gjort en lista.
Den var ganska lång, men så har jag ju inte varit där på hela 2012. :-)
Mycket av det som stod på listan var tänkt åt StorA.
Dessutom fanns allt jag tänkt mig.

Ikväll monterade Maken allt.

Så här blev det:


Skrivbordet "Micke" är detsamma som vi har i mittenrummet.
Jag gillar det för att det är nätt och snyggt. Perfekt i små rum som
detta, och dessutom till ett bra pris!

Stolen var en av nyheterna, och den kostade bara 99 kr.
Återstår att se hur hållbarheten är...

Legot har länge varit ett bekymmer, eftersom han har så otroligt mycket.
Nu köpte jag en stor, genomskinlig back, med en uttagbar överdel.
Känns initialt superbra i alla fall (men så kände jag ju för påsen ockå
säger hon aaaaningens luttrad).

Kronan på verket: En ny matta.
Han har för läääääänge sen växt ifrån bilmattan.
Denna hittade vi enbart för att mamma kom på att vi kunde se i
"miljöerna" på Barnens IKEA! Tur som attans!


Dock måste nåt ha gått snett på slutet.
Helt plötsligt hade StorA en dator också.
Maken sa att han väntar sig en utskällning från mig.
Jag vet fortfarande inte vad jag känner inför att en snart sexåring
har en dator på rummet.

StorA själv är nöjd, inte bara över datorn, utan över alltihop.

Själv är jag mest nöjd över allt utom datorn, men det är
ju en annan femma....



Kommentarer
Postat av: Soffan

Det är svårt det här med nästan sexåringar och vad de bör och inte bör göra...

I övrigt vill jag bara säga att det är så roligt att du bloggar och jag läser, även om jag oftast glömmer att kommentera. Kör hårt! Kram!

Svar: Jo!Visst är det svårt!?Roligt du läser och att du kommenterade! Kram!
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Annika

Vad fint det blev, och vilken tur att allt fanns i lager. Det där med barn och datorer är svårt. Men jag tror att det är bra om man bara håller ögonen på VAD de gör på datorn och att de inte sitter där för länge. Kram!

Svar: Vi har sån tur att han gör så många olika saker på en dag, så så länge det håller i sig behöver vi inte sätta begränsning :) Kram!
fridasfunderingar.blogg.se

2012-06-21 @ 12:08:28
URL: http://annikalindbergs.blogg.se
Postat av: Malin B

Gör som jag, LÅNA UNGENS DATOR!!! ;)
Då är det ju BRA att de har en menar jag...
Så fint det blev, alltihop!

Svar: Tack! Han är jättenöjd (och jag med). Får passa på att njuta medan jag har nåt att säga till om kring hur det ska vara i rummet. Misstänker att den tiden snart är förbi....Grejen med dator är att han nästan redan "har en", fast i "Mittenrummet".. Han verkar dock sköta det hela bra än så länge så då får den vara kvar.
fridasfunderingar.blogg.se

2012-06-23 @ 00:29:52
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback