Malmöresan i bilder

Lördag morgon i ottan hämtade jag upp min fina syster
och fina kompis och vi drog till flygplatsen.
Det är tur man har fina resvänner när man inte gillar att flyga.


De var lugna och förväntansfulla. Det var en bra balans mot mig
som var förväntansfull och spänd som en fiolsträng.

Efter att vi checkat in på vårt
"lilla" rum drog vi ner på stan.

Vi lyckades med konsstycket att gå vilse (inne i en galleria), men hittade
tillslut vårt lunchställe:



Såklart med efterrätt också men den försvann så snabbt så ni
får inget bildbevis på chokladcookien.

Vissa (jag) handlade mer än andra, men shoppade gjorde vi alla, två
dagar i sträck. Det är trevlig med shopping.


Jag chockade omvärlden med att inte handla en endaste överdel
i varken svart eller grått. Vi kan säga att jag for åt det andra hållet
Over the top and far away liksom.


Den fjärde i resesällskapet lyckades gå vilse mest hela tiden.
Dock inte i en galleria.
Tillslut hittade vi igen varandra och tog en "Naughty"-drink på en
uteservering. Värmen lyste med sig frånvaro, men genererades ändå
av sällskapet, gasolbrännarna och filtar som fanns utlagda.


Vi promenderade senare vidare över torget för att spontant hamna
på T.G.I.Friday där vi åt middag. De spelade NKOTB när vi kom in,
följt av några BSB låtar så vi tog det som ett tecken från ovan.
Vi dansade väldigt Svensson genom att gunga från sida vid sida
sittandes ordentligt vid bordet, sjungandes i ett lämpligt tonläge.

Ett annat sällskap stod på borden och vrålade.

Jag tror inte de var från Norrbotten.



Jag tyckte Malmö var oväntat fint, med många gamla byggnader
och dessutom kullerstensgator på vissa ställen.

Vår taxichaufför som skjutsade oss till konserten på söndagkvällen
höll inte riktigt med. Men så hade han också bott i Piteå under några år
på nittiotalet visade det sig, och han skulle hellre bo där igen sa han.

Så är det liksom. Vart du än far träffar du en Piiiitbo.


Nu tror du säkert att detta var fikapaus. Men näääää!
När man har semester (utan barn) kan man äta vad man vill till lunch.
Detta var söndagslunchen.
Jag vill ha flera sådana i framtiden. Superduperdupergod!

Konserten har jag ju redan berättat om så ni slipper höra om min himmelska
upplevelse av den igen, men jag måste understryka att hela resan var finfin
och sällskapet av toppklass!



Som ni nog förstår så drog jag inte till Australien för att hänga
med på bandens turné där. Men OM det hade gått, hade dessa
tre finingar hängt med-det vet jag!

Ha en bra dag nu alla lediga!

Frida



Kommentarer
Postat av: AnnaA

Det där såg ju hur härligt ut som helst. Kul!

2012-05-17 @ 12:44:22
Postat av: Blomman

Det verkar som att ni har haft det jättebra :) Lite avis är jag allt ;)

Postat av: Malin B

Men så härligt! Jag smittas liksom av den goda stämningen och känner "så kul det är" och GOTT får jag väl tillägga framförallt när jag ser din så kallade lunch. Friiida! ;) Inte ens jag har ätit en sådan lunch och jag är en gottegris. Men nu har jag alltså lärt mig att det går.



Vill också tacka för att du alltid är peppade och snäll människa! Jag SKA fixa kiosken naturligtivs men så börjar jag tänka... "Ungen" har ju en pappa också!!! :)

2012-05-17 @ 13:21:48
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni verkar också ha haft en härlig vistelse i Malmö :-) Vad roligt att få ta del av dina pics! Kram Anna

2012-05-17 @ 15:40:09
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Annika

såna där vuxenresor behövs ibland, man skulle bara göra det oftare. Ser ut som ni haft det hur mysigt som helst!

Trevlig helg :)

2012-05-17 @ 17:36:57
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Visst hade vi det bäst! Letar efter en billig resa till andra sidan jordklotet... Lyckoruset håller i sig. Kraaaaam!

2012-05-18 @ 19:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback