Barn gör inte som du säger....

Jag hade en melt down häromdagen.
Min yngste son är nämligen i en trotsperiod och det är...påfrestande.
I alla fall så hade vi haft en kontrovers då han hamnade i sitt rum för att
lugna ner sig.Själv gick jag till vardagsrummet där StorA satt.
 
Han tittar upp på mig och ser hur jag riktigt osar ilska.
Han ställer sig upp, ger mig en kram och medan han gör det
stryker han mig över ryggen och säger:
"Såja, såja! Lugna ner dig nu det är ingen fara, andas bara lugnt".
 
 
Ibland gillar jag det här med att barn tar efter det man själv brukar göra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Men så fint av din StorA! =)

När man har två barn så är det nog ganska vanligt att "medelvärdet" är perfekt dessutom...
En i toppen och en i botten och så växlar det friskt hela tiden. ;)

Svar: ..och ibland sammanfaller det. :/ Skämt å sido. Idag har varit en bra dag för båda barnen. Sköööönt för alla inblandade!
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Fru Lejon

Då vet du att du har gjort rätt när du får sådan fin stöttning tillbaka.

Svar: Ja, en får väl hoppas det i alla fall.
fridasfunderingar.blogg.se

2013-08-11 @ 15:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback