Andlig spis?

LillA hade sin första dag på förskolan idag.
Eller han gör egentligen ett gästspel där i veckan eftersom
hans far ska vara ledig kommande veckor.
 
Jag frågade om hans dag och bland annat vad de ätit till lunch.
 
LillA(berättande): Vi åt potatis och potatis och potatis och......kyckling.Och Jesus.
 
Jag(frågande): Sa du Jesus?
 
LillA( glatt instämmande): Jesus.
 
Jag( väldigt frågande och lite road): Åt ni Jesus?
 
LillA(nickande): De sa Jesus.
 
Jag( mycket frågande): Sa de "Jesus"?
 
LillA(med en ton som att jag är dum i huvudet och ögonen uppspärrade):  
Jaaaaaaaaaa! Jesus.
 
 
Så man får inte ha skolavslutningar i skolan längre, men att äta
"Jesus" till lunch går tydligen bra.
 
Undrar om det blir oblater imorgon eller om Jesus är på menyn igen? ;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ooohoho!!! Det var verkligen en ny rätt! Tyckte han Jesus var god då? ;-)

Svar: Jättegod! :)
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: SvBG

Klart det var gott. Gud är god! :-)

Undrar bara vad det där kan ha varit för nåt :-)

Svar: Efter noggranna "förhör" har jag och StorA kommit fram till att det måste vara vit broccoli....
fridasfunderingar.blogg.se

2013-08-14 @ 23:00:04
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Malin B

Vilken spännande meny!!!

Svar: Eller hur?! Vi tror det är blomkål som avses....
fridasfunderingar.blogg.se

2013-08-16 @ 23:15:52
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback