Det må bara vara andra advent...

 
...men vi har fuska och klätt granen redan.
Jag som är så sjukt traditionel bryter mot mina egna principer!
Pappa Rudolf och Allan Svensson går nog i spinn nu när jag svikit
dem så gruvligt!
 
Det är dock fler saker jag gör annorlunda i år.
Några julgardinsbyten blir det inte för jag har rätt och slätt inte
ork. Ny gran har vi också för jag har länge velat ha en "nättare"
variant då vårt vardagsrum är det minsta i hela världen (typ).
 
Det här med att klä granen just idag var dock inte i förväg planerat,
men det kändes helt enkelt som rätt dag att göra det på.
 
StorA hade varit hos en kompis, och sedan kom en annan kompis hit.
Jag och LillA hade hunnit vara hos mamma/mormor och pappa/morfar
och fått fika och lurat till oss godis så vi var också på gott humör!
 
Efter middagen klädde jag och pojkarna granen i stor harmoni (obs ej ironi),
men sen gick det över då jag bad (beordrade) dem att städa sina rum.
 
Stort tandagnissel, ilska och gråtutbrott har därmed förgyllt
den senaste kvarten av mitt liv.
 
Nu är dock rummen städade och vi är redo för en ny vecka.
Två jobbveckor kvar, sen väntar långledighet.
 
Den är nästan mer efterlängtad är julen själv!
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken fin gran!
Om du påstår att det där är det minsta vardagsrummet i världen så tror jag att det är större än där jag växte upp... (Och där pappa fortfarande bor.)
När jag flyttade hit så tyckte jag att alla rum var i "slottsstorlek". Hm! Men nu, nu tycker jag inte att de är så stora... Tänk vad man vänjer sig.
Jag kör ju dock devisen: "Finns det hjärterum så finns det stjärterum".

Svar: Sant sant! Det är en mycket bra devis! :)
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Pernilla

Vilken fin gran!
Vi har en vit som också fått kulor och lampor. Hinner ju inte tröttna på härligheten annars.
/P

Svar: Sant, sant! Man måste ju hinna bli less :)
fridasfunderingar.blogg.se

2013-12-11 @ 21:39:19
URL: http://dogladyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback