Än den ena, än det andra

Maken har slutat sitt extraknäck som vakt efter att ha hållit på i ca 14 år.
Jag ser fram emot mer tillsammanstid på helgerna. Igår var första lediga kvällen. Det firade han med att gå och lägga sig kvart i åtta. Inte ens LillA hade lagt sig då.

Jag och StorA försökte oss på Skip-bo och nu har jag fått experthjälp av min bloggvän Malin eftersom jag förstod minimalt.....

Idag gör jag och kidsen en efterlängtad utflykt till stadens lekland. De roar sig med andra barn och jag tar det lugnt men vinkar och ler vid rätta tidpunkterna.

För övrigt så känna det som barn tar till sig budskapet i vissa låtar mer än andra. Kul har de ju i alla fall!

Jag bygger bygger upp...


Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, nu känner jag mig som värsta experten! ;)
Jag hoppas innerligt jag "lär ut" rätt. Får nästan lite "ångest" när jag vitt och brett propsar på att JAG KAN. Men det viktigaste är dock att alla runt spelbordet har samma regler. ;)

Det där med lekland verkar KUL! Jag har aldrig besökt något... Här har de fått roa sig med tomma pappersrullar, mjölkkartonger, tejp och riktig bulldeg. Nej, jag skojar bara. Men bara nästan! ;)

Svar: Du! Jag litar på dig och vi ska prova utifrån dina instruktioner nästa gång. Spelet blev vääääldigt långt då jag propsade på att man skulle hålla färgen. Men du? De där skip-bo. Kan man bestämma vilken siffra som helst, alltså om det ligger en trea och man behöver spela en sexa, kan då skip-bon vara en femma? Eller måste den vara en fyra? Intresseklubben antecknar med glädje!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback