Sexåringens nya rum

För en tid sen rensade jag ju ut all skräp i StorA:s rum.
Anledningen var ju som jag nämnt att vi har bytt lite rum här hemma.
StorA huserar sen en tid tillbaka i det som var mitt och Maken sovrum.
Ljudbilden har blivit helt annars i hela huset eftersom det inte blir
lika mycket spring mellan tre rum, utan nu är de antingen i StorA:s 
eller LillA:s rum.
Det är dock både positivt och negativt att de har så mycket
elektriska ting i sina rum. Vi har dock gjort klart för StorA att
trots att han har Xbox och TV i sitt rum så är det vi föräldrar som bestämmer över dem.
 
Så här ser det ut nuförtiden.
Det är ganska kalt på väggarna än,men det ska vi försöka åtgärda i veckan.
 
 
StorA:s nya rum:
Sängen står numera på vanliga medar och under finns tre
plastlådor för allt lego han har. Sängbordet är ett av våra gamla
som vi har förvarat på vinden då det inte fått plats bredvid vår
dubbelsäng i detta smala rum.
 
Skrivbordet hade han sedan tidigare, och förvaringen under TV:n är
den som utgjorde stommen till hans säng.
Återanvändning är bra! Så småningom ska vi lägga på en ny skiva 
ovanpå då det blivit en hel del repor från sängen.
 
Saccosäckarna "fyndade" vi på Jysk. De kostade bara 249 kr/st,
och dessutom är de av mindre modell vilket passar små barnrumpor
perfekt! 
 
Eftersom vi "återanvänt" det mesta så kostade det som ingen större
summa, och samtidigt har vi rensat i röran. Värt sin vikt i guld!
 
StorA supertrivs för övrigt med sitt nya rum!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Så BRA när det går att återanvända och få två helt nya rum för en liten, liten penning.
Sådant gillar jag skarpt. Sedan blev det ju så snyggt här också! Hoppas att alla inblandade parter är nöjda och belåtna med sina nya tillhåll.

Postat av: Madde

Gud vad fint det blev.
Blev ju även lite nyfiken hur det blev i erat "nya" sovrum :)

2013-07-30 @ 11:29:43
URL: http://maddesfamiljeliv.blogg.se
Postat av: Malin B

Nog minns jag hur jag fnissade åt andra som var så "larviga" med små bebisar. Mina skumpade runt överallt och var nöjda med livet. Fast det är som det var i ett annat liv...
Detta måste vara en grov tantvarning. Ack ja!

2013-08-02 @ 23:29:30
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback