Hur tänkte man här då?

Jag läste idag om det här.
Då kom jag ihåg detta som jag skrev för några veckor sedan,
men jag publicerade det aldrig. Vet inte varför.
Men nu gör jag det.
 
 
Jag sitter och blir irriterad.
Irriterad över träningskläder av alla saker.
Jag är ingen liten kvinna. Tvärtom.
Det är ingen annans fel än mitt eget.
Men jag tränar så mycket min kropp med alla skador mäktar med ändå.
 
Jag sitter ju som jag sa och blir irriterad, och lite bedrövad faktiskt.
Det verkar inte som att de som är över stl 46 överhuvudtaget
ska få träna. För det finns inga bra kläder för oss. Överhuvudtaget.
I alla fall inte som kvinna.
 
Tillslut hittade jag något som såg bra ut  på Cellbes till bra pris.
Byxorna var okej.
Men tröjan? Tröjan var så kort så att jag kunde inte röra armarna så
syntes magen. Jag har kollat runt i stan, men inte ens snygga t-shirtar finns
det att hitta någonstans.
 
Så min fråga är.
Hur ska vi som är stora kunna få träna i bra kläder om det inte finns några?
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Exakt denna frågeställning fanns i en krönika i vår lokaltidning.
Dessutom är alla bra och stadiga bh:ar för större byst hur dyra som helst. Inte klokt. För inte är det så mycket mera tyg i dessa än de som är i mindre storlekar?

Svar: Nej, det kan sannerligen inte vara så mycket mera tyg som går åt....Men, men man ska visst dubbelstraffas för att man inte är storlek small eller medium.
Trist är ordet!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback