Svenskt så det förslår!

Idag tog jag, moder och lillasyster en tripp till det blågula varuhuset för lite nödvändig shopping.

Dagen till ära passade jag på att äta vår egen nationalrätt!

 


Enda smolket i firandet var att när vi återvände från en trevlig fikapaus var min

vagn,innehållandes bland annat mina solglasögon borta.

Jag letade men såg den ingenstans, så vi sökte upp personal.

Innan den bekymrade servicemindade personalen hann efterlysa mina grejer såg

jag att det minsann inte vara fråga om något misstag.

På ett bord hade någon lagt mina saker och sonika snott min vagn.

Fräckt så det förslår!

Förutom den lilla otrevligheten var det ett perfekt sätt att fira vår nationaldag.

Vem vet? Kanske blir det en tradition!

 


Kommentarer
Postat av: Malin B

Bra val av middag denna dag och bra val av sällskap! Gör det till en tradition vettja, likt er fina Maria-tradition. Så himla kul ju!

Men att norpa din vagn var då fräckt!!! Låg solglasögonen kvar där på bordet också?
Det kanske är lite typiskt svenskt att bara roffsa åt sig? Hm...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback