En gammal vän kan göra nytta än!

Han kom in i mitt liv när jag fyllde ett.
När jag var liten var han min bäste vän.
Även när jag blev större.
Det höll i sig till jag egentligen var för gammal.
 
Han har bott hos StorA sen 2006.
Nu bor han hos LillA.
 
Han har samma funktion för dem som han hade för mig.
Det där med att ta bort allt som var jobbigt.
 
StorA använde honom till det för inte så länge sen.
LillA har jag övertygat om förträffligheten också.
 
För igår kväll, när växtvärken satte in var det inget som hjälpte.
Ja, tills LillA förtvivlat bad om att vännen skulle läggas under benet.
 
För förstår ni.Han är magisk den där vännen.
Det är mina barn övertygade om.
Det värmer en gammal mjukis att den gamla vännen gör nytta än.
 
Alla har vi haft vår vän. Här är Nasse. Min, och numera barnens, vän.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Han är fin gamla Nasse, 32 år i år, speciellt när han fått sig ett bad!! Men han hjälper mot det mesta så vi låter honom vara ifred!
Kraaaaaaaaaaaaam

Svar: Han behöver inget bad. Han luktar så gott så gott! Tyvärr tar han inte bort feber. Det är synd!
fridasfunderingar.blogg.se

2013-03-19 @ 18:00:11
Postat av: Malin B

Å, så tryggt och bra det är med riktiga vänner!
Söt var han också.

Svar: Han är faktiskt sötast! Han får nog bo med mig igen sen när barnen inte längre vill ha honom :)
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback