Hellre byxlös än rådlös, men då mamman är rådlös så....

Idag hade jag en praktikant en stund på morgonen, för 
LillA fick följa med innan barnvakten (hon som inte får nämnas på
bloggen men vi kan kalla henne för "svärmor") skulle hämta honom.
 
När jag stannar på parkeringen upptäcker jag att jag 
lyckats glömma LillAs väska, innehållandes blöjor och täckbyxor
hemma i hallen.
 
Jag upptäcker i samma stund att StorA:s täckbyxor ligger 
i baksätet.
 
Som tur var fanns det lånebrallor till den äldre på skolan,
och den yngre fick helt enkelt vara inomhus.
Blöjor fanns visst hos "svärmor".
 
Makens enda kommentar?
 
"Som Dr Alban skulle ha sagt: Stabilt".
 
 
Visst har jag sagt att jag har minne som Doris i "Hitta Nemo"?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Men du, det är så skönt att det ordnar sig ändå! =)
För på något vis i världen så brukar det ju alltid göra det - precis som i dag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback