Söndagen ska väl egentligen vara vilodagen....

 
 
...men det känns som det är det sista jag gjort idag.
 
Dammtorkade hela huset innan klockan var elva och kastade in
sängkläderna i tvättmaskinen. Utfodrade barnen både en och två gånger.
Tog med mig Dramaten och handlade på affären.
Skönt med luft! Såg en cykel övergiven vid lekparken. Tog en bild
och lade ut den på byns egna sida på facebook.
 
Bakade en sommarkaka.
Fick telefonsamtal under bakningen gällande cykeln som hittade tillbaka
till sin rätta ägare.
 
Såg film med Maken. Fick besök av lillasyster.
Åt middag. Hade systersonen på besök (vilket är guld). Tröstat
en gnällig LillA mesta delen av kvällen.
 
Spelade"Fyra i rad", men barnen blev bara osams. Jag vann.
Renbäddade i sängen.
Såg till att LillA åt upp sin kvällsmat och nattade honom.
Han somnade innan sju...
 
Bakade chokladbollar assisterad av StorA. Läste högt ett kapitel ur
"Harry Potter och halvblodsprinsen" för StorA. Sorterade tvättd samtidigt
som man får en serendad från äldste sonen.
 
Satte mig vid datorn.Skrev det här.
 
Känns skönt inför kommande veckan att många måsten är gjorda.
Längtan efter att ta städhjälp växer sig stark. Får väl se hur det blir.
 
En rolig, men smockad vecka väntar.
 
Bland annat får jag en sjuåring i huset.
 
 
Oj vad tiden går fort!
Precis som den här dagen har gjort....
 
Nu ska jag lägga mig i soffan och göra ingenting
så vilar jag i alla fall på vilodagens kväll. Bra så!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jo, söndagen ska vara vilodag.
Jag har haft det ganska "soft", just för att jag lullar runt o bestämt själv över tiden. Bytt/tvättat lakan jag också, gratulerat lilla mamma, på en kyrkogård tar det ju den tid jag vill... Bjudit svärmor på fika, rensat grusgången, sett derbyt med sonen, jagat mördarsniglar, tvättat lite till...
Jo, det har varit ganska lugnt. :)
Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback