Galen månskettnatt

Pojkarna sov tillsammans i lillemans rum inatt.

Jag flydde till det lediga sovrummet pga förkylde Makens övertidsarbetare som

producent av timmerstockar. Lyckades somna vid halv tre, väcktes tjugo i fyra av

att jag skrämde slag på åttaåringen som smög in i sitt eget rum.

 

När jag lyckades övertala den skakande killen att det faktiskt var jag i hans säng

lade han sig i min famn och vi somnar om.

Jag väcks en timme senare av att Maken ska kasta in åttaåringens täcke på "honom"

(läs: mig). Maken (som gjort ett toalettbesök) har nämligen märkt  att sonen,

har förflyttat sig under natten, men inte ens märkt att jag inte sovit bredvid honom...

 

Jag tar mina grejer och går tillbaka till dubbelsängen, skyndar mig att stoppa

in öronproppar och somna om innan Makens snarkande blir för högt.

 

Det var här det hände....
 

Nämnde jag att det var fullmåne inatt?

Utvilad? Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback