Jag älskar sjukvården just nu!

Treåringen blev förkyld igår, sent på eftermiddagen. Hes och snorig.

Han vaknar sen vid halv elva på kvällen och gråter otröstligt och har

svårt att andas. Han har haft barnastma, men senaste året har han inte blivit

påverkad i andningen när han varit förkyld.

 

Medicinen hade gått ut och inget aktuellt recept fanns.

Jag gjorde det jag hade med det som fanns(trots att det var utgånget),

och kom fram till att jag inte skulle åka med honom på akuten eftersom

han sov trots att han hade det tungt att få in och ut luft.

Imorse ringde jag 1177 för att få råd.

Rådgivningssköterskan skulle kolla och återkomma, ringer tillbaka efter två

minuter för att meddela att någon från Piteå skulle ta kontakt.

Tre minuter senare ringer tjänstgörande läkare på akuten upp och när

apoteket öppnade kunde jag hämta ut astmamedicin.

 

Det är en kylslagen söndag i januari, och sjukvården i länet levererar på en hög servicenivå.

 

Oj vad bra vi har det!

 
 Dagens tårta går till Landstinget och dess personal från en tacksam mamma
som kanske slipper ligga i en saccosäck nedanför sin sons säng inatt!

 


Kommentarer
Postat av: Malin B

Så härligt när man får hjälpen när den som bäst behövs!

Svar: Jag var så lättad och glad!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback