Ovälkommen överraskning

LillA köpte en heliumballong föreställande "Dora" på Kyrkmarknaden i slutet av juni. Ballongen har gått sönder och tappat gasen.
Idag när han var på kalas passade jag på att storstäda hans bombnedslag till rum och avslutar med att hänga upp Doraballongen på väggen.

Förväntar mig en jätteglad unge.

Får en skitarg unge som skriker åt mig och storgråter.



När han lugnat sig, och vi pratat om hur man ska säga saker på ett bra sätt, så tog vi naturligtvis ner den så då tyckte han om mig igen.

Jag lärde mig att inte utgå från att nåt en fyraåring sagt dagen innan gäller dagen efter, dvs fråga innan man gör nåt.

Förutom städa då.

Det tyckte han i slutändan var bra för då slapp han...


Kommentarer
Postat av: Malin B

Det är inte lätt att vara till lags! ;)
Jag predikar för mina ungar att "kommunikation är lösningen på det mesta", det verkar stämma... Iallafall när man tillför respekt mot varandra. :)

Vad kul med äventyr utomlands!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback