Man lär sig nåt-varje dag!

Jag och StorA såg högkvalitativ tv-underhållning ikväll.
Naturligtvis pratar jag om "Mästarnas mästare".
 
En av de saker som är häftigt att se är "presentationsfilmerna"
av de olika mästarna. Bland annat lärde jag mig att Sven-Åke Lundbäck
är från grannstaden. När vi såg kvällens andra presentationsfilm så
var det Kajsa Bergkvist som stod i fokus.
 
I klippen visade de hennes världsrekordhopp på 2,08.
 
Jag (imponerat) : Alltså fattar du hur högt det är!?
StorA( blixtsnabbt): Ja! Åtta centimeter mer än en Marulk.
 
 
 
 
Och folk tror att barnen inte lär sig nåt i skolan. Pffft

Kommentarer
Postat av: Malin B

MARULK!!!
Tänk om min dotter hade umgåtts lite med LillA och lärt sig lite om mat. Jag blev superimponerad när vi var på restaurang och hon beställde in marulk - från menyn.
När hennes mat kom in såg hon lite förvånad ut: "Jag som trodde det var en god köttbit!". ;)
Men hon gillade marulk också.

Svar: Haha. Det skulle jag aldrig äta...jag kör alltid på sånt jag vet vad det är. Supertråkig!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback