Vad är det bästa som hänt dig idag?

StorA vill gärna att jag ska mysa med honom en stund varje kväll
kring läggdags. Idag var inget undantag.
Vi pratar om dagen, ibland pratar vi om allvar, ibland är det flams.
 
En sak som vi har kommit på är "frågeleken".
Då får man fråga saker som:
Vad är din favoritfärg?
Vad skulle du helst vilja ha för superkraft?
Skulle du hellre äta bajs eller kiss?
 
Ja, ni fattar.
 
Dagens konversation tog dock en oväntad vändning:
 
StorA (börjar stryka mig på pannan): Vad är det bästa som hänt dig idag?
 
Jag (njuter): Jag tror det händer just nu...
 
Jag: Vad är det bästa som hänt dig idag?
 
StorA (ser allvarlig ut): Du måste blunda så jag kan göra det bästa!
 
Jag blundar såklart och känner hur StorA ger mig en puss på munnen.
 
StorA (dramatiskt): Åh nej jag tror jag svimmar!
Jag pussade en gammal tant på munnen!
 
 
 
 
 
StorA skrattar sedan så han knappt kan andas.
 
Tack min son.
Den här kärringen älskar dig också! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback