Inte ens smartare än en andraklassare.




Känslan när man ska göra en matteläxa med åttaåriga sonen och man inte förstår hur man ska lösa uppgiften....

Det var gårdagens bittra erfarenhet.

Han snackade treskutt och grejer. Treskutt!?

Que!?

Talkamrater hade jag heller inte hört talas om. Inte för att de fick vara med igår men nu när jag ändå gnäller. Talkamrater?!


Nä, på min tid fanns varken treskutt, talkamrater och Pluto var en planet.


Det var bättre förr.

Med vänlig hälsning,
Sämst



Kommentarer
Postat av: Malin B

Om vi bodde nära kunde han göra ett skutt till mig, jag har en som hälsar på då och då som alltid kör med "tio-kompisar" då två tärningar ska slås... Om nu det är de talkamrater som är aktuella.
Men när de kommer så långt att x ska höjas upp i något och en massa annat skumt då är det verkligen dags att se upptagen ut! ;)
Jag är ju över läxläsningsfronten och det är skönt... Men himmel och pannkaka så svett jag har varit många gånger.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback