Just nu är jag en bokmal....

11:e april tipsade jag ju om en (i mitt tycke) otroligt bra bokserie: Sagan om Isfolket.
Idag läste jag ut den sista av de 47 böckerna. Inte så illa pinkat för en trähäst.

Vad gör jag?
Börjar på en ny.Den som de flesta verkar läsa, eller redan har läst:
Tyskungen av Camilla Läckberg

Passar på att visa fram denna, en inspirerand bok jag fick av min mamma. Jag har en dröm att få till en trädgård att tala om ....men det ligger nog några somrar bort. *suckar tungt*
Skönt att få drömma lite och planera redan nu.

Inspiration deluxe!
image129image130
Foto:Privata
Ovan, en sida från boken jag tittat mycket på idag. Kanske lite marktäckare skulle kunna göra mitt  första, och enda, egenhändigt gjorda rabatt (den som syns nedan) lite finare? Ska tilläggas att bilden på rabatten är hämtad från samma år som jag gjorde den från grunden, och blommorna flyttades helt sonika från en annan plats på gården till denna. Vet inte ens om det kommer att blomma någonting där i år....

image131


Vad tycker ni? Marktäckare eller inte marktäckare?Det är frågan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu fick jag lite idéer till min kommande trädgård... Då vi byggde hus förra året ser tomten ut som ett viltvuxet månlandskap, fast man kanske kan se tussilago, snårvindor och maskrosor som en vacker äng istället för ogräs...? Lycka till med skapandet! Kram fru Lejon

2007-05-06 @ 08:45:03
Postat av: Nina på Johangården

Sagan om Isfolket - den har jag läst och vill läsa om igen, den var mycket bra.

Mitt råd med rabatten är marktäckare. Om du vill att det mest ska vara grönt i rabatten, plus eventuella blommor då, vill du ha synlig jord så använd inte marktäckare. Sätt i stället dit lite fler perenner kanske...

Postat av: saravillfara

Lycka till med dina trädgårdsdrömmar.
Själv har jag inga bra råd att ge - jag skulle själv behöva ta emot några :)

2007-05-06 @ 22:42:09
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Mamms

Marktäckare är superbra - finns säkert någon sort att få från mig.. gratis...
Kramis!

2007-05-06 @ 22:51:45
Postat av: Fridasfunderingar

Fru Lejon: Så hemskades skoj att få börja om från början och planera allt själv. Finns massor med inspiration i boken! Kram!
Nina: Läs om dem, passar ju guld i sommar! Hmmm..får se hur jag gör...perenner eller marktäckare, det är frågan! Ska bara lista ut vad perenner är först ;-)
Saravillfara:Tack, det lär behövas!Om jag kunde nåt skulle jag ge råd, men jag är hopplös!
Mamms: Gratis är bäst! Kramis!

2007-05-07 @ 12:14:17
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback