Husbyggarsugen

Jag får ibland il att jag vill flytta.
Nu är jag mer och mer inne på att bygga eget om vi ändå ska
ta vårt pick och pack och bryta upp.
Huspriserna är ju så galna nu så det känns som det är likest
att välja nåt man vill ha och få ett helfräscht ställe för samma pengar
som ett begagnat.

Just nu vill jag ha detta,vinkelhuset "Regin" från Älvsbyhus.





Bilder hämtade från Älvsbyhus hemsida

Går att få spegelvänt också men ni fatttar ju principen.
Dock skulle jag vilja stänga igen ingången till badrummet från hallen.

Ett extra plus är dock att det  verkar som de har tomter i områden vi vill bo i.

Får se om jag vågar undersöka detta närmare.
Vi håller ju så sakterliga få detta hus rätt fint.
Då och då kommer dock som sagt ilet att få nåt nytt
som INTE är i renoveringsbehov.

Extra smart är det av mig att få detta infall när det är finanskris.
Fast jag har ju å andra sidan aldrig varit riktigt som alla andra....


Text: ©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Madde & Ellie

vilket mysigt hus! visst får man il att man vill köpa nytt och flytta. :)



hon mår då bättre tack och lov. :)



Hur är det med er då?

Kramar!

Postat av: Karolina

Vad fint! Vill också bygga nåt nytt och fint. Men jag vill ha en tvåplanshus, med öppet upp i takknocken.

kram kram

2008-11-02 @ 12:38:39
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Petra

Mycket fint hus med bra planlösning.

Jag hade nog tänkt som du med toaingången.



Just nu känner jag oxå stort: VILL HA ETT NYTT som slipper renoveras.



Men vi trivs så väldigt bra i detta "nya" hus, men här finns massor att göra. Hade behövt lite mer tid, ork och PENGAR, för att göra allt man vill. Men i slutändan får man ju det kanske som man vill ha det ändå. Vi har ju bara bott här i 7 månader. Rom byggdes inte på en dag. hehe



Lycka till med funderingarna kring ett nybygge eller inte. Kul att leka med tanken ibland i alla fall.



ha det bra

kram

2008-11-02 @ 13:07:28
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Therese

åhhh jag vill oxå :)

2008-11-02 @ 13:52:32
URL: http://onlythereseolsson.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Ja, ibland får man il när man helst skulle vilja bo i ett nybyggt hus helt utan renoveringsbehov. Men jag vill bo kvar här på vår tomt så det är nog inte riktigt läge ändå.

Apropå mitt besök hos frissan och min frisyr så är det tyvärr ingen spännande förändring som skett, alltså egentligen ingen alls skillnad jämfört med tidigare. Bara lite fräschare toppar och lite ljusare i utväxten i hårbotten.

Ha en bra start på veckan! Kram!

2008-11-02 @ 23:04:30
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vi är också sugen på att bygga eget. Även om det är många år kvar så är det kul att spåna.

Kram Sandra

2008-11-03 @ 00:32:17
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Kör-Anna

Nej, du är inte som alla andra, du är så mycket bättre!

KRamar

2008-11-03 @ 02:36:56
Postat av: SvBG

Ja, ååh, tänk om man hade tid/ork/pengar/kunnande att bygga nytt. Men drömma kostar inget och i drömmen klarar man det mesta. Pengar är inte heller några problem i drommen. Det enda det gör är att det tar en hel del tid. Men härligt är det!



Keep The Dream Alive!

2008-11-03 @ 08:53:31
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Sarah

Jag är inte ens i närheten av att skaffa eget hus men det innebär ju inte att man inte kollar :) Trots att jag är uppvuxen i ett Älvsbyhus och har svurit högt och oheligt att jag aldrig ska flytta in i ett i vuxen ålder MÅSTE jag erkänna att jag skulle vilja besöka precis det här huset i verkligheten för det verkar onekligen fint!

2008-11-03 @ 16:12:11
Postat av: Isabelle

Drömmer också om att få bygga eget. Tänk vilken härlig känsla att få flytta in där ingen annan har bott tidigare, alla val är egna. DET skulle vara något det :)



2008-11-03 @ 18:19:41
URL: http://humleochdumle.se
Postat av: Fru Lejon

Bor själv i ett Älvsbyhus. Byggde för två år sedan och ångrar det inte för en sekund. Fast tror man att det bara är att flytta in för att huset är nyckelfärdigt så tror man feeeeel. Utöver insidan så ska även en trädgård anläggas= superkul. Det är MASSVIS att tänka på innan ens huset levereras, men absolut värt det. Bland det roligaste, bästa och största jag någonsin gjort. Har ni möjlighet så go for it!

2008-11-03 @ 22:39:14
Postat av: Vicke

Brukar också få den ilen igen och de säger att först tredje huset man bygger blir RÄTT så jag har ännu två kvar;)



Fint hus !



Kram

2008-11-04 @ 18:56:23
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu var det ett tag sedan jag kikade in här, så jag måste börja med att säga att ert tackkort är ju bara för underbart. Superfint!



Huset du drömmer om ser också jättefint ut!

Kram Anna

2008-11-04 @ 22:08:29
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Maria

När vi flyttade från vårt förra hus och skulle fixa nytt boende så ville jag bygga nytt men maken ville inte (bakåtsträvare hahaha!). Men jag har inte släppt dom tankarna, det är fortfarande min dröm. En dag kanske...

2008-11-05 @ 09:07:48
URL: http://maria-75.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback