Saker som borde vara självklart att förstå.




Saker min kropp borde fatta är den inte behöver ge mig sammandragningar och
molvärk eftersom den ändå inte ska jobba nåt när bebisen kommer till världen.
Det har den ju liksom sett till själv.
Fattar den
Nej.

Trodde ett tag att nåt satt igång igår.
På kvällen kom jag på att den kanske var igång för att jag råkat halka
till när jag sköljde bort sonens "olycka" i badrummet igår.

Andra saker min kropp borde känna till är att de inte är någon idé att
den tappar saker på golvet, för då når vi inte ner för att ta upp dem.
Fattar den?
Nej.

Min hjärna borde lära sig att dubbelkolla grejer.
Till exempel inte starta den fullmatade tvättmaskinen för att tvätta de enda sköna
byxorna utan att faktiskt kontroller att de ligger i maskinen
Fattar den?
Nej.

Den där vulkanen EyraflatnaJÄKEL borde fatta att det är slut med att
spotta aska upp i atmosfären. Jag vill faktiskt ha hem min man imorgon som
utlovat. I oförstört skick dessutom.
Hallå! Har inte din mamma lärt dig att det är fult att spottas?
Fattar den?
Nej.

Men jag är inte bitter.
Än.
Men om maken inte tar sig hem imorgon,
Då ska jag bli det.
Citroner kommer att framstå söta som sockerlag i jämförelse.




Kommentarer
Postat av: Linn och Felicia

hehe du skriver så roligt Frida...förstår dig precis...men nu är de nära innan du kan springa ute och slipper allt sånt jobbigt besvär... dock borde ju alla saker du tagit upp vara så självklara för både kroppen och vulkanen...åjåjåj inte bra inte bra;) Hoppas gubben din kommer sig hem då så du får vara glad ju!



kramkram!

Postat av: EVA

Håller tummar och tår för att maken din kommer sig hem ! Verkar ju liiiite bättre på den fronten just nu iaf !



***



KRAAAM EVA



:)

2010-04-20 @ 10:10:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: LenaJL

När jag tappar något på golvet, så låtsas jag om att det inte har hänt. Sen får kjelle ta reda på eländet...

2010-04-20 @ 10:27:00
URL: http://lenajl.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag hade samma problem med att tappa saker när jag hade diskbråck å sen med ischias-problemet. Varför är det så att man tappar saker som aldrig förr när man inte kan böja sig!???

Hoppas verkligen att han tar sig hem!!!

Kramen, Maria

2010-04-20 @ 17:31:05
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback