Sommardrömmar



Detta ingår i min plan på "efteråt". Bada í tunnan, njuta av solen på altanen och
sitta i i solstolen med bebis i famnen och sonen framför mig. Fast känner jag
honom rätt så är han I badtunnan och stänker vatten ända till mig.  :-)

När maken ser altanen nu tänker han nog inte riktigt samma.
Snömängden har gått hårt åt vår altan.
Det finns fotobevis, med de är på den andra datorn så ni får klara er utan.
Jag fick för en stund för mig att jag var teknisk och kunde skicka bilder
via Bluetooth från min telefon till datorn. Jag misslyckades. Helt och hållet....

Resultatet efter snösmältningsprocessen är att en stycket stolpe har gett vika,
underifrån så allt är liksom ihopsjunket där. Han har stöttat upp för att supporta
uppifrån, men hade inte tänkt på att det kunde vara för vekt under.
Ska jag anmäla honom till Fuskbyggarna måntro? :-)
Antalet lossnade rasskydd: 2/2.
Andelen krossade ytterrutor: 1

Det senare har medfört att vi nu på allvar måste välja vilka fönster vi ska ha.
I flera år har vi velat investera i nya, vändbara treglasfönster. Helst med tillhörande
fönstertvättare om det finns.
Nu måste vi alltså ta tag i detta- också.

Det är ju bra att vi har saker att sysselsätta oss med.
En bebis och en tre och ett halvt åring kräver ju säkert alls ingen tid..


Till sist:
Maken hade hört på radion nåt som potentiellt var ett bra tecken.
Tydligen bygger skatorna sina bon ovanligt högt i år (eller lågt, minnet sviker).
I alla fulla fall betydde det att vi får en varm och torr sommar.
Hoppas kan vi ju alltid, eller hur?!

Kommentarer
Postat av: EVA

Vi litar på skatorna...helt klart !



Och har man inte jobb, så brukar det ju liksom fixa sig ändå...hihi!

Vi har också lite reparationer som måste göras...men mest från snöslungan ! Maken har kört hårt med den på trädäcket...så spåren syns ! Så det måste slipas liiite där...



***



KRAAAAM EVA



:)

Postat av: Cissi

Definitivt!!! =)

2010-04-15 @ 11:38:12
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Med dimensionerna han valt på virket kan man ju tycka att altanen borde ha tålt nästan vad som helst men nåt gick ju tydligen lite snett, men allt går ju att fixa bara man har tid och pengar :-)

2010-04-15 @ 11:45:04
Postat av: Sara

jag ser oxså framemot att sitta på altan o mysa i sommar med bäbisen, tänk är man ledig hela våren o sommaren måste man ju i alla fall lyckas träffa in några bra dagar. Låter bra om de blir en varm sommmar för de senaste sommrarna har ju varit skit.

2010-04-15 @ 16:57:58
URL: http://sh.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jamen, det låter ju superbra med varm å skön sommar. ;)

Vad trist att det gått sönder saker. Även om ni behöver byta så är det ju roligare att byta när man tänkt det...

Skulle oxå vilja ha en altan... Fortsätter drömma om hus men vi får se när det blir av!???

Kramen, Maria

2010-04-15 @ 18:13:03
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback