Mjukhet

Äldste sonen kom över till vår säng i går morse.
Det hör inte till vanligheten.
På kvällen låg vi och pratade.
Då visade sig att han hade haft en mardröm om
en dörr med en döskalle på och han var jagad.
Trots att han gömde sig så hittades han alltid.

Han berättar detta under stort allvar.

Som tur var, sa han, hade han sina mjukisdjur som
skyddade honom.

Han förklarade också att om man tittade en stund när man vaknade
av en dum dröm så bytte man till en snäll.

Sedan tittade han han på mig med sina stora vackra ögon och sa:
Om du drömmer sådana där dumma drömmar, då är det bara
du ropar på mig mitt i natten. Då kommer jag med mjukisdjur
till dig så då är det ingen fara vettu.



Lördagen har varit en jobbig dag. Hela dagen har jag känt mig "låg".

Har du också sådana dagar ibland då inget är fel, men det känns som
du vill krypa ur ditt eget skinn?

Som tur var brukar det bara vara en dag då och då som det är
så, vilket gör mig säker på att imorgon kommer bli en bra dag.

Annars får jag nog låna ett mjukisdjur. *nickar lite*

Kanske min
gamla bästis skulle ställa upp?


Frida


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Åh så gulligt av sonen, man bara smälter.

Visst har jag såna dagar ibland. Och jag har lärt mig acceptera dem, kanske till och med uppskatta dem (eller nja kanske inte.)Men jag tror det kan vara bra att ha en dag off då och då. Och som du vet, efter lök kommer alltid honung :)

Ha en riktigt skön andra advent! Kram.

Postat av: Läna

Jag älskar din unge!!

2010-12-05 @ 22:32:45
Postat av: Karin

Gulligt.



Ja här drömde lillan om ormar inatt och kom över till oss. Hon frågade en massa frågor för att försäkra sig om att inga ormar skulle komma till sängen. Och jag hörde mig själv säga att inga ormar klarar att leva inomhus när hon ställde den frågan. Hemskt, jag vet men klockan var tre och man ville bara somna om..förhoppningvis kommer hon inte ihåg att hennes mamma lär henne osanningar =)

2010-12-05 @ 23:58:13
URL: http://www.signeratkarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback