Motsatsen bevisad


De finns de som hävdar att jag inte kan laga mat.
Hänger mycket ihop med att jag faktiskt inte kunde laga mat.
För tio år sedan.
Det går illvilliga rykten om lök som pillats in en och en i köttfärsbiffar och
om pytt i panna som timats men bränts på grund av för hög värme.

Vad är då detta undrar jag?

Köttfärsås i ena kastrullen och Chili Con carne i den andra.
Kan vi härmed alltså  avliva myten om att jag inte kan laga mat
nu när jag simultangjort inte bara en, utan två, middagar?
Kan ha nåt att göra med att jag hade ett storpack köttfärs som var
på gnällen att gå ut...

Sen att jag tycker det är astrist att laga mat är en annan sak.

Det är ju i alla fall en "lätt" fysisk grej och eftersom jag inte kan bidra med
så mycket annat för tillfället så försöker jag mig på att göra en insats på detta sätt.

Erkänn att ni gärna hade ätit med oss idag.
ERKÄNN!

(Det blir chili idag)

Nå.
Tillbaka till spisen.
Sen blir det horisontalläge.
Det är jättejobbigt att laga mat.
Jag är helt slut!


Kommentarer
Postat av: EVA

Hahaha ! Perfekt göra lite mer då man ändå står där...hihi! Och det såg verkligen gott ut...



***

KRAAAM EVA



:)

Postat av: Karolina

Så smaskigt.. hade gärna smakat lite så här efter dagens jobb och träningspass på det. Här blir det nu te och skorpor.. Kram! (ps, snart kommer ett inlägg på renoveringen)

2010-02-08 @ 20:43:39
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Mamma

Jag är imponerad! Skulle gärna ha ätit middag med dig idag!!

KRAAAAAAAAAAAAAM!

2010-02-08 @ 21:16:11
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, det var ju jättekul! Han skrattade när jag berättade ...



Vet hur det är när det händer, en gång hälsade jag t.o.m. på en dokussåpakändis för jag trodde vi gått i samma skola. Awkward!



Bra lagat förresten! Härligt när man gjort storkok. Man känner sig så duktig!



2010-02-09 @ 22:16:59
URL: http://jennyemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback