Konstaterar...

...att tre timmars sömn inte är så mycket.
LillA somnade tidigt igår. Halv sju.
Han åt vid fyra. Således fick han mat mitt i natten.
Då blev han inte tyst och somnade om förrän
fyra på morgonen. F-Y-R-A.
Vaknade sex, sen halv sju och sen halv åtta.
Grattis mamma Frida!

Jag unnade mig således en dusch på morgonen medan
bröderna underhöll varandra i mittenrummet.
Konstaterar att det var välbehövligt för mig för
att vakna till.

Noterar också att en del namnförslag kommit in
och jag tackar för detta. Jag har än inte bestämt
mig för hur jag ska göra, men har konstaterat
att fortsätta blogga ska jag göra.

Konstaterar också att jag blivit dålig på att
lägga upp bilder på denna blogg, vilket
det ska bli ändrig på.

Dessutom kommer det bli lite inredning framöver igen.
Konstaterar att lusten för det har kommit tillbaka.

Gårdagen bjöd på After Work (man får gå på sånt fastän man
inte jobbar) med två fina tjejer och ett spontanbesök av
barndomsvännen med man.

Konstaterar att det är en gåva att få vara med så många
härliga människor på en och samma dag.

Jag var med pojkarna på min farfar och sedan min mormor och morfars
grav igår. Konstaterar att jag saknar dem.

När jag var på farfars grav, och säger till StorA att min farfar ligger där
tittade han på min med rynkade panna.
Han konstaterar att "det går ju inte mamma, för när han dog blev
han ju en ängel och flyger omkring i himlen". När jag berättar om
livets cirkel a la Lejonkungen nickar han bara och accepterar.



Sen säger han att min mormor och morfar har ett nytt hus i himlen
som de kan flyga till. Jag frågar om det finns blommor där
eftersom min mormor fullkomligt älskade dem.
Nej, får jag veta, inte från början. Men det finns gräs som växer och
sen växer det blommor där som på gräset.

Således får mormor sina blommor.



Konstaterar att det känns som en fin tanke.





Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Man får allt höra roliga saker från dom små!! ;) Visst är det så att din mormor får sina blommor där, på andra sidan. Det tror jag på!!

Kramen, Maria

Postat av: Läna

Frida. Min bästa Frida. Du är vaken om nätterna. Det är jag med. Och jag hinner aldrig uppdatera min blogg. Hinner nästan aldrig läsa nån annans. Märker att jag nog har missat massor ur ditt liv....



Konstaterar:

Tvåbarnmor är inte det mest glamorösa yrket...



Kraaam!

2010-11-06 @ 09:56:05
Postat av: Carola

Dom är söta di små och kloka likaså, nu rimmar jag på;)



Om jag slutar svamla så kan jag säga dig att wallisarna kostade 110:- och var dubletter. Så de 2 bilderna i mitten är vad man får fast dubbelt upp. Så helt okey tyckte jag:)



Kram!

2010-11-06 @ 10:53:38
URL: http://carolakarlsson.blogspot.com
Postat av: cissi

så sött:)

2010-11-06 @ 12:00:52
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Barn har så underbara tankar. Tänk vad de kan lära oss. Ha en bra lördag. Kramizar!

2010-11-06 @ 14:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback