Ögonblicksbilder

Lördagen bjöd på glimtar som jag alltid tar med mig.

LillA:s leende mot sin mormor när hon klädde honom
i dopskruden.

StorA:s och hans ett år äldre kusins strävan att sjunga
med i psalmerna, trots att de aldrig hört dem.
Sittande med var sin psalmbok rörde sig deras små
munnar, och då och då tittade StorA uppfodrande på
mormor som satt bredvid så hon kunde peka var i
psalmen vi var.

Lillasysters solosång då hon framförde
"Du är aldrig ensam" och jag kunde se hur Makens
tårfyllda ögon avspeglades i mina dito.

Hur jag fick ögonkontakt med StorA där på första raden
och han vinkade.

Hur jag kastar en slängpuss och jag får en tillbaka.


Ögonblicksbilder som jag stoppar in i mitt hjärta och
tar fram mörka kvällar och regninga dagar.



Du är aldrig ensam
Så länge jag andas
Så länge mitt hjärta kan slå
Du är aldrig ensam
Glöm aldrig det
och jag gör vad som helst för dig
Det hoppas jag du vet.
Ja, det hoppas jag du vet




Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag blir alldeles tårögd av att läsa detta. Låter som en mycket fin dopdag. ;)

Älskar Mauro...

Kramen, Maria

Postat av: Anna

Här har du en till som blir tårögd av ditt fina inlägg. Vilken tur vi mammor har som får bära med oss dessa underbara ögonblick. Kram Anna

2010-09-06 @ 21:16:38
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Gråter!! Det var så fina ögonblick!!

Kraaaaaam!

2010-09-07 @ 19:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback