På tal om kalas

Idag hade vi en annan form av kalas här på morgonkvisten.
Ett bajskalas som renderade i ett bad för LillA innan frukost.

Då uppstod frågan.

Varför kallas det överhuvudtaget för "Bajskalas"?
Jag vet inte hur det är i andra familjer, men i våran är det nog
ingen som tycker att den typen av kalas är särskilt festligt...


Barnet på bilden kan ha lite att göra med dagens text.

Antar att dagens fundering kan borde hamna i kategorin "onödig"
*skrattar gott åt mitt eget skämt*


Frida

Kommentarer
Postat av: Victoria

Inga skämt är så roliga som de man själv uppfunnit! Allra roligast är det om man får en snilleblixt, och just då råkar sitta på en buss eller i ett väntrum och absolut inte borde skratta högt för sig själv så att nån hör det...

Postat av: Maria

Har jobbat i förskolan sedan 2000 och aldrig hört det uttryckte, kanske ett norrländskt påhitt? ;)

2011-04-15 @ 06:57:44
Postat av: Frida

Victoria: Har det hänt dig också? Jag trodde jag var ensam!

Maria: Det är säkert ett dialektalt uttryck. Iaf ett hemska dåligt sådant.... :)

2011-04-15 @ 09:44:28
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback