Sista dagen

Det slog mig för några timmar sen att det är sista dagen på min ledighet.
Imorgon börjar jag jobba.
Jag startar med att åka på kick-off på Medlefors, och
verkar vara den sista Pitebon i hela världen att fara dit.
Det blir nog en lämplig start.

Nästa vecka blir det "bara" två dagars jobb eftersom
förskoleplats inte är tillgänglig än, och inskolningen börjar
först veckan efter. Mjukstarten kommer således att fortsätta.

Men ändå.

En era är över.

Föräldraledighetseran.

För vi kommer inte få några fler barn, eftersom vi har tagit
beslutet om att så inte kommer att ske. Jag känner mig nöjd
med det beslutet, men det gör att denna dagen blir så definitiv.

Sista dagen som föräldraledg på heltid.

Visst är det okej att känna sig lite melankolisk en sån här dag?

Visst är det?


Kommentarer
Postat av: Victoria

Åhååå... Medlefors! Viktigt att ta med sig: större kläder. Ty maten där gör att man tappar gylfknappar och dylikt. Hur mycket mat som helst och hur god som helst!

Postat av: Bokmalen

Jodå, visst är det helt ok att känna så. Kan "trösta" dig med att Medlefors är helt underbart å maten är super den med. Varning för viktökning!! ;) Om man inte passar sig.

Kramen, Maria

2011-08-17 @ 18:17:35
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Cissi

Absolut!!! Jag vet ju hur jag känner mig nu och jag är inte riktigt klar med bebis-fronten än, jag vet ju att jag kommer vara hemma igen, om allt går som det ska, och ändå känner jag mig deppig...



Men det är väl livets gång antar jag...Tror fan jag ska vinna några miljoner på triss så jag kan vara hemma läääääääänge..typ tills dom är 18 :)



Ha en bra "sista" kväll, kraaaaaaaaaam! =)

2011-08-17 @ 19:17:44
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja visst är det ledsamt att den underbara korta tid som föräldraledig tar slut så fort! Jag har redan ångest över att lämna ifrån mig prinsen ändå är de ett par månader kvar. Tur man har många dagar kvar så man även i framtiden kan vara med de små trollen! ;)

2011-08-17 @ 20:46:32
Postat av: Frida

Victoria: Hehe! Tack för tipset! Undrar dock vilket väder det blir imorgon. Är det nog varm kanske man ska satsa på en luftig OCH stretchig sommarklänning? ;-)



Maria: Jag ska packa lösa kläder så jag orkar äta ALLT! Tack för peppen! Kram!



Cissi: Tack för peppen! Jag tänkte också vinna på triss, eller alternativ lotto. Det skulle vara fiiint! Kram!



Sara: Tack för peppen! Hoppas du får fina månader hemma du och prinsen! Det är ju sant man har många dagar kvar, plus att jag glömmer bort att jag kommer ha en FL dag i veckan som jag får vara med barnen på.

2011-08-17 @ 21:45:12
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är ok att bli melankolisk. Jag kände samma, för vi har också beslutat inte göra som så många andra och skaffa ett tredje barn. Två underverk räcker, men föräldraledigheterna på heltid skulle det gärna få finnas fler av. Kram Anna

2011-08-17 @ 22:06:44
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag har heller inte varit där så jag kommer bli den sista efter att du nu kommer besöka det i morgon :P Du kommer göra ett kanonjobb! :)

2011-08-18 @ 09:28:46
URL: http://blomkviiist.blogg.se/
Postat av: Kusin Sofie

Självklart är det okej att vara melankolisk, konstigt vore annat. En era är på väg till sitt slut, men en ny tar vid. Jag hoppas ni får det trevligt här i stan i 2 dagar, och att inskolningen för lilleman går toppen och att du trivs på jobbet!

Kramar från mig!

2011-08-18 @ 10:34:47
Postat av: Malin B

Allt har sin tid och man får känna lite "hjälp, är det över redan nu!". Jag tyckte också att det var väldigt speciellt och definitivt då när jag började jobba igen efter tösen eftersom jag aldrig mera skulle vara föräldraledig.

Sedan när allt rullar på så rullar det så fort så det blir inte mycket tid till att sitta och tänka på att det är slut på denna epok så tänk i kväll. ;)

Ha det så skoj när du ger dig i väg!!!

På min agenda står det snart Kick-off och sedan lite senare en nöjesjobbresa til Köpenhamn.

2011-08-18 @ 18:17:55
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Läna

Fast man ska väl aldrig säga aldrig... ;)



Lycka till med jobbet Frida! Kraaaam!

2011-08-20 @ 10:03:09
Postat av: Frida

Anna: Då måste det vara skönt för dig som får vara med dem så mycket på sommaren? Jag avundas dig! I och med att jag återvänder till skolans värld hoppas jag så småningom få uppehållstjänst och således en massa "gratistid" med barnen. Håll tummarna. Tack för dina tankar! Kramen!



Blomman: Jag kan gå i god för att allt som sagts ÄR sant. Maten är fantastisk! F-A-N-T-A-S-T-I-S-K! En dag får du nog också åka dit ska du se. Jag var ju bara tvungen att vänta till jag var 30 ;-) Tack för förtroende om jobbet. Kramen!



Kusin Sofie: Tack för de fina orden och omtanken! Jag återkommer nog med inskolningsrapport. Sctaaaan levererade för övrigt (eller Medlefors för vi hann som inte så mycket mer). Kramen!



Malin B: Det låter som du har mycket skoj framför dig måste jag säga! Kuuuul!



Jag är inte lika melankolis så här två dagar senare. Nu är det ju som "plåstret bortdraget" så det kommer nog att bli lättare framöver. Sen har jag ju den där lediga föräldralediga dagen i veckan. Den ser jag fram emot!



Läna: Jooooo. Jag kan det. Om jag säger så här: Blir det några fler bebisar så kommer stämmningen mellan mig och Maken bli aningens frostig... ;-D Kram!

2011-08-20 @ 17:53:09
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback