"Vanligt folk"

Alltså.
Jag brukar ju vara rätt så diplomatisk.
Men jag vet inte om jag ids längre.

Nu är han igång igen.
Vår mest människofientliga politiker.
Snacka om trångsynd människa!

Jag snackar såklart om Fredrik Reinfeldt.

Tydligen vill han sänka skatten ännu mer enligt en intervju
som rapport gjorde idag:
Vi menar att det är det bästa sättet att stimulera deltidsarbetare
och låginkomsttagare till att vilja jobba mer.
Vanligt folk som jobbar ska märka det i plånboken.(F.R)


Alltså. Det föder för mig ett antal frågor.

Hur många känner du som är arbetsskygga och inte vill jobba?
Seriös?
Hur många?

Jag känner en (!) person.

Jag känner många som jobbar inom handeln.
Hur många tror du fått heltid av dem kära Reinfeldt?

Jag känner några som deltidsarbetar på grund av att
de har små barn. Antar att det är jättefult och jättedumt
i din bok. Kanske jag också ska anställa en nanny,
ge henner för lite i lön, och istället satsa på en politisk karriär?

För snälla herr Reinfeldt, tror du på fullaste allvar att deltidsarbete,
eller arbetslösheten för den delen, kommer att minska genom att
"vanligt folk" ska få mer i plånboken om det inte har nåt att säga till om?

Då föreslår jag att Du (eller får jag som är vanligt folk säga Du,
kanske Ni är att föredra för Ers Högfärdighet) ser till att det är
"vanligt folk" och inte Arbetsgivarna som styr arbetsmarknaden.

Det kan till och med vi som är enkelt vanligt folk räkna ut att
så länge det är arbetsgivarens marknad så spelar dina
skattesänkningar ingen som helst roll i sammanhanget.

Och på bekostad av vem undrar jag?

Ska barnen, de sjuka eller pensionärerna betala denna gång också?

För de jobbar ju inte.
Så då är de ju inte i din värld "vanligt folk".

Vad kallar du dem då?


*suckar uppgivet*

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jodu, visst skulle man vilja få svar på hur han å dom tänker. Håller med i dina argument!

Superfin design!! Aj lajk!!

Kramen, Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback