Demonstration med hjärtat på rätta stället

Maken har redan begett sig mot Demonstrationståget som
går här i Piteå stad.

Av logistiska skäl går jag inte med.
Med två små barn går det inte att förvänta sig att de
ska orka gå fram och tillbaka samt stå ut med allt som
händer på Rådhustorget idag.

Så jag och grabbarna tar det lugnt en stund till innan
vi beger oss med bil in mot stan.

Bara för att jag inte fysiskt närvarar i tåget så
betyder det dock inte att jag saknas i tanken.

Jag är fortfarande lika upprörd över den ledning vi har
i Sverige.

Jag anser fortfarande att allianspartierna har en
synnerligen människofientlig politik, där de misstror
och försämrar för de som behöver det mest.

Skatteavdrag till de som arbetar och häxjakt på de
som slitit ut sig....

Jag brukar säga att man ska låta sin valröst falla på
personer, utan tänk mer på ideologin.

I dagens läge måste man också ta reda på VAD de
respektive partierna menar när de använder vissa
ord eftersom innebörden inte är densamma.

Till exempel vet kallar Statsministern försäkringar
för bidrag. Bara en sån sak borde väcka varningsklockor.

Tor inte jag kan uttrycka mig mer tydligt än
vad jag gjorde inför valet 2010:



Jag röstar på dem som inte felaktigt kallar försäkringar för bidrag.
Jag röstar på dem som hellre ser att människor aktiveras istället
för passiviseras.
Jag röstar för dem som inte straffar arbetslöshet och sjukdom
med sämre försäkringsersättningar och utslagning.
Jag röstar på dem som tror på människor och inte pengar.
Jag röstar på dem som vill göra det bättre för pensionärerna,
som just nu tvingas skatta bort för mycket av sin uppskjutna inkomst.
Jag röstar på dem som ämnar ge alla a-kassor samma avgift.


Du kanske inte håller med.


Du kanske inte tror på ett samhälle där vi bryr oss om varandra,
stöttar varandra och hjälps åt.

Men det gör jag."  
/Frida 23 augusti 2010


Med det lämnar jag er för att förbereda för avfärd till
årets 1:a maj demonstration.

Ta hand om varandra!

Frida


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag har också varit med i tanken...gick upp en liten stund på torget men frös så in i märgen så jag gick hem och vilade! kram

2011-05-01 @ 16:56:33
Postat av: Frida

Maggan: Solen visade sig ju så det blev helt okej varmt när den var uppe iaf. Tack för idag!KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback