Varför jämför man allt oviktigt, men gör det som ÄR viktigt till en icke-fråga?



Måndag och ännu en grå dag.
Det som är bra är att hela familjen är lediga tillsammans.
Vi har varit vakna sen före åtta så det känns som dagen kommer bli väldigt lång.
Vad vi ska hitta på är oklart än så länge, men nåt ska vi väl komma på.

Idag känner jag mig lite på krigsstigen.
Inte mot familjen dock, utan mot andra saker som jag inte förstår.


Jämförelsen mellan fotboll som utövas av kvinnor och män.

Varför tror många sportintresserade karlar att kvinnor som spelar fotboll vill
spela precis som herrarna?
"Damfotboll" är ju milsvida roligare och bättre att titta på tycker jag.
Varför i hela fridens namn skulle damerna göra som herrarna, dvs bara vilja ligga på
försvar och förstöra för motståndarlaget, istället för att som de gör nu dvs skapa ett
eget spel? Jag blir så vansinnigt trött på hela grejen.


Det enda sammanhang som kvinnliga elitidrottare vill, och borde ha det,
lika som de manliga elitidrottarna är när summorna i lönekuvertet jämförs.

Men ni vet.
Det där med lika lön för lika arbete är ju som bekant ingen som egentligen vill
arbeta för. Inte bland de som bestämmer i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag har inte tittat så mycket på damfotboll så jag har nog inte så mycket att tillägga i debatten, kollar ju allra helst min son. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback