Året som gick


 

Vad gjorde du 2011 som du aldrig gjort förut?
Avslutade min sista "riktiga" föräldraledighet. Det var mindre vemodigt
än vad jag befarat, vilket förmodligen beror på att jag fortfarande är
det en dag i veckan.


Fick någon i din närhet barn?
Jajamänsan

Dog någon i din närhet?
Nej. Tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Räknas att åka över till Finland när man ändå avlagt besök
på det blåa varuhuset? För i sådana fall var jag där T-V-Å gånger på
ett och samma år. Värsta globetrotterna.... (eller så inte).

Vad skulle du vilja ha 2012 som du saknade 2011?
Mindre sjukdagar för allla familjemedlemmar. Fjolåret
var helt galet ur de perspektivet. Januari till mars lämnade
vi ju knappt huset  vill jag minnas.

Vilket datum från 2011 kommer du minnas, och varför?

Barnens födelsedagar.
22 juli. Oslo/Utöya. :(

Vad var din största åstadkommelse?
Jag minskade i vikt. Först när jag summerade året insåg jag
att jag faktiskt varit riktigt framgångsrik.

Vad var ditt största misslyckande?
Att inte hålla i träningen. Fast det har ju i och för sig
sin orsaker.

Vems beteende förtjänade att firas?
Mitt motto är:
"Vänlighet är smittsamt-låt oss starta en epidemi".
Jag känner många som är med och smittar utan att tänka på det
och deras beteende vill jag hylla!

Vems beteende gjorde dig ledsen eller arg?
Den som visade att man bevisligen aldrig känner någon, utan
den man minst tror kan svika.
Mer än så vill jag inte skriva.

Var tog det mesta av dina pengar vägen?
Nu skulle jag vilja skriva nåt coolt, men som den Svensson
jag är så måste jag nog säga Matvaror. *skakar bedrövad på huvudet*

Vad gjorde dig jätte, jätte, jätteexalterad?
Att jag fick vikariatet/jobbet jag så gärna ville ha samt
att boka utlandssemestern som är runt hörnet.
Och trettonåringen i mig är helt galet exalterad över att se
NKOTBSB i maj.

Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2011?
"Rolling In The Deep " och " What Are Words"

Bästa skivor 2011?
Jag upptäckte "The Ark" lagom till att de skulle lägga ner så
jag lyssnade in mig på all deras musik. Räknas det?

Vad önskar du att du gjort mer av?
Tränat.

Vad önskar du att du hade gjort mindre av?
Oj. Jag vet inte riktigt....

Hur firade du jul?
Med fina familjen (min lilla, storasysters familj, lillasyster, mamma, pappa,
svärmor och min farmor).

Blev du kär under 2011?
Fläckvis!
Skämt å sido. Jag och Maken har varit ett par 12 år så kärleken finns
ju där sedan dess.

Favorit-TV-program?
Måste jag välja en? Verkligen?
Hmmmmm...
Jag klämde alla avsnitt av Greys Anatomy så det får väl blir den då.

Vilken var den bästa boken du läste?
Problemet är ju att jag nästan aldrig minns vad jag läst.
Niceville ligger bra till iaf!

Bästa filmen?
Bara en?
Nä.
Ni får några: The Help (Niceville), Twilight Saga: Breaking Dawn pt1,
Harry Potter (sista) och säkert några fler.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Ja vad gjorde jag då? Ska jag minnas det?
Minifika med familjen vill jag minnas.
Sen tog det halva dagen att "gilla" alla grattishälsningar på
Facebook ;-)

Vad hade gjort ditt år mycket mer njutbart?
Mindre värk.

Hur skulle du beskriva din stil 2011?
Jag bytte bekväma mjukisbyxor a la föräldraledighet
till bekväma jeans a la arbetade kvinna.

Hur höll du dig från att bli galen?
"Man kan inte bli nåt man redan är"

Vilken politisk fråga gjorde dig upprörd?
Vem saknade du?
Disciplinen. Han har flyttat och verkar bara göra sporadiska besök.

Vem var den bästa nya personen du träffade?
Egentligen har vi varit vänner i flera år. Men bara träffats typ
fem minuter. Att äntligen få träffa fina Läna öga mot öga en hel
dag var som att få hänga med sin själsfrände och skyddsängel i ett.
 
Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2011.
Långsamt leder också någonstans.







Listan hittade jag här

Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, vilket summeringsinlägg! =)

Jag som gillar "listor" men är alldeles för slö för att göra egna förutom de handelslistor jag är tvungen att göra för att jag inte ska glömma hälften.;) I och för sig är det där trista shoppinglistorna mest fyllda av samma saker ändå... Men hur kul vore det att sitta där utan toapapper? En god anledning till att ha lite stöd till minnet.

Postat av: Bokmalen

Kul lista att läsa. Man inser att man har gjort å lärt sig ganska mycket under ett år. ;)

God fortsättning!!

Kramen, Maria

2012-01-02 @ 20:44:21
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Läna

Men Frida! I love You! :)

Jag gör gärna en repris på den där öga-mot-öga-dagen typ snart!



:)

2012-01-02 @ 22:22:29
URL: http://lillafavoriten.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Kul att läsa en sådan lista! Tänk vad mycket som händer under ett år. OK att jag använder mig av den på min make?



Kan meddela att vi kan agera löjliga 13-åringar tillsammans i maj. Bara du lämnar Donnie till mig så kan vi fortsätta vara vänner.



Ska vi tillverka egna planscher med stora hjärtan och "I love you-text" på till konserten? (Tokskrattar högt med tanke på att jag faktiskt gjorde det för 20 år sedan.)

2012-01-03 @ 16:26:07
Postat av: Jenny

Det var ett bra motto du skrivit upp där! Ja det var superkul att ses på riktigt (det var ju så huvva längesen!), du är en superhärlig tjej Frida! Gott Nytt 2012 och trevlig resa!

kram från ett snölöst stockholm :(

2012-01-04 @ 11:36:36
URL: http://jennyemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback