Lokalpatriot i juletider

Jag inhandlade de första julklapparna igår, sittandes vid
denna dator. Det är dock ett undantag!
 
Det jag ville ge fanns inte lokalt och då hade jag inget val.
Däremot brukar jag tänka till innan jag handlar över nätet.
Finns det att handla på stan går jag hellre dit.
Anledningen är enkel.
 
Om alla handlar över nätet finns snart inga lokala butiker kvar.
Finns inte de lokala butikerna kvar försvinner arbetstillfällen på orten.
Flyttar invånarna på grund av arbetsbrist förlorar hela staden
ekonomiskt på det.
 
Så min vädjan till dig är: Handla lokalt då det går!
Blir det verkligen ALLTID så mycket billigare när
frakt och allt annat är betalt?
Och är det värt det i det långa loppet med tanke
på det jag redan räknat upp?
 
Det tror inte jag.
 
 
 
Så jag stödjer min stad och handlar lokalt.
 
Tänk på saken.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag gillar att handla lokalt av samma anledningar spm du plus fördelen som det ger om något behöver bytas.
Det är bara Manchester Cityprylar som går över internet av naturliga skäl.

Postat av: Frida

En vän till mig skrev på Facebook att samma sak kan sägas om en del nätbutiker, dvs att de kan vara förlagda i mindre städer och skapar arbetstillfällen där. Tål också att tänkas på. Dock fortsätter jag att tänka lokalpatriotiskt så långt det går!

2013-12-03 @ 08:20:10
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback