Det är dags att visa att vi bryr oss om varandra

Det är ett otroligt viktig val vi har på söndag. Många verkar ha förtidsröstat, andra väntar till på söndag.

Jag hoppas att ALLA som är röstberättigade också gör det. Det är lika mycket ett rättighet som skyldighet enligt mig.

En av det hjärtefrågor jag har är välfärden

Det välfärdssystem vi har nu är en skam för Sverige. 

Det finns arbetslösa, föräldralediga och sjukskrivna som inte kan försörja sig på de ersättningar de har rätt till. Enda utvägen blir du försörjningsstöd via Socialtjänsten. Ovärdigt och onödigt!

Det är en skam och Alliansen har inte ens vett att skämmas. 

Förmodligen för att de själva jobbar och har fått mer i plånboken pga sin egen politik...

Alla vi som jobbar har fått mer i plånboken och de av oss som har mest pengar tjänar också mest på nuvarande regerings politik.

Så om du är egoist bör du för all del röstaAlliansen. Hoppas bara du inte blir arbetslös, eller Gud förbjude, sjukskriven. För du vet väl att du då anses av Allianspartierna som en bördalat och förmodligen en fuskare som inte vill nåt?!

Visst vet du det?

Det finns för alldeles mycket "jag" och "mig" i Sverige idag och alldeles för lite "vi", "oss" och "alla".

VI borde inte nöja OSS förrän ALLA har det bra.

Rösta på ett parti som strävar mot det.


Tack för ordet.








Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag och min förstfödde har engagerat oss med liv och lust i att suga i oss information inför söndagen. Jag som inte är så "starkt" något i det politiska gillar sådana som står för sina åsikter!
På jobbet var det politisk diskussion och en sa att hon redan röstat. På Miljöpartiet och en annan blev nästan arg!
Hoppla då! Jag frågade henne vad som fick henne att lägga sin röst på dem. Först uppfattade hon att jag frågade "negativt" men när hon förstod att jag var seriöst intresserad av att höra hennes övertygelse berättade hon engagerat. :)
Vi taggar för slutdebatt! Jag och O. Tror att vi får med oss alla i huset på söndag iallafall. V verkar ha ändrat sig efter olika informationer i skolan. Det är ju premiär för henne.

Svar: Hoppas att debatten gav svar och att ni alla går och röstar på söndag! 👍
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback