Mitt nya namn

På flygplatsen i Mallorca såg jag min chans. Äntligen skulle jag prova en kaffe från Starbucks. Kön var lång för jag var visst inte den enda som var kaffesugen...
Jag gjorde min beställning
Killen i kassan: What's your name?
Jag ( svenskt uttal): Frida
Killen i kassan börjar skriva men tittar upp): Excuse me, your name?
Jag (med engelska uttal): Frida

Hmmmmm.....

Vi var sista att borda planet, satt längst bak och jag gled in med mitt kaffe.

Det närmaste ett Diva-liv denna Frid(d)a kommer uppleva....


Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Haha, det är nog många av våra nordiska namn som kan vara lite svåra utomlands. Själv heter jag Helena och det är kanske lite mer internationellt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback